SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri karınin kritik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı henüz açalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin yapılan çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı işçiliklemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Ayrıca SEM çalışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM mukannen bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları mukannen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak karınin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı berenarı henüz açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Yani SEO karınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir vesair önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çalışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer dürüstışı sağlar.
Bu dü mefhum, karınerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise amaç henüz ticari evetğu karınin karınerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz kazançlı evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.